בעבר הלא רחוק, פעולות יומיומיות, הצריכו עבודה קשה. פעולות כמו, בישול, אפיה, כביסה, שאיבת שטיחים, גזלו זמן רב, ודרשו מאמץ לא קטן. והנה באה המהפכה הטכנולוגית!!! המציאו לנו, מכונת כביסה, מיבש כלים, שואב אבק, מיקסר, טוסטר, מיקרוגל, מקרר עם  הקפאה יבשה, טלוויזיה, מחשב, פלפון, ומה לא???

חשבנו  שהקדמה תיצור לנו יותר פנאי!? העבודה תהיה קלה יותר, יהיה יותר זמן להקדיש למשפחה, לאישה, לילדים. נוכל לנוח יותר, להקדיש יותר זמן לקריאה, לתחביבים. אך ראה זה פלא, ככל שהתפתחנו יותר, כך הזמן הפנוי התקצר. הכל החל לזורם בקצב מהיר יותר. יותר שעות עבודה, ופחות פנאי...??? החיים הפכו לחיי אינסטנט. לא רק האוכל אינסטנט... לאף אחד אין זמן. הכל מהיר. כולם ממהרים לעשות את המיליון הראשון. רוצים לצאת לפנסיה כבר בגיל 35!!!??? כשהם מסודרים!לעשות "אקזיט"... כשיש להם כבר וילה, מרצדס, סירה במרינה. והכל, כמה שיותר גדול, שהשכנים ייראו!!!


בתוך כל זה, רק שכחנו גם לחיות!!!
אנחנו מאבדים את הבריאות, כדי שבפנסיה, נוציא על השבת הבריאות, את כל מה שצברנו.
בדרך איבדנו את הערכים, ניהינו עיוורים, ליופי שסובב אותנו.
מי רואה?
החיים עוברים לידנו, החושים שלנו כהו.
אז אולי לפני שנגיע לקצה, ונישאל עצמנו, מה בדיוק עשינו בחיים?
מה השגנו פה?
אולי כדאי לעצור???


אנחנו עושים המון פעולות בחיים, מבלי להיות מודעים כלל! כמו אוטומט! בדרך, אנו מפסידים את התענוג והחוויה. גורמים לשחיקה של הגוף, ועוד יותר של הנשמה... לאן בדיוק אנחנו ממהרים???
מה בדיוק נפסיד, אם לא נמהר???

אדם בנוי משני חלקים, גוף ונשמה, וחייב להיות איזון בין השניים. כשאנחנו עושים פעולה שאינה מחוברת למחשבה, אנחנו נשחקים, כמו שני גלגלי שיניים שאינם עובדים בתאום. מתי בפעם האחרונה נהניתם באמת מאוכל? מהטעם שלו? מהמרקם? מהריח? מתי באמת נהניתם!? ניסיתם פעם לאכול בעיניים עצומות, כדי להיות מרוכזים לרגע רק באוכל? כדאי לכם לנסות, תבחינו בהבדל...! כשאנחנו אוכלים, זה תמיד מחובר לעוד משהו. לעיתון, לטלוויזיה, לפגישת עסקים וכן הלאה. השמנה היא היום המחלה מס' 1 בעולם. אנשים אוכלים מהסיבות הלא נכונות, ולא כמו שצריך. אוכלים כפיצוי, אוכלים מתוך שעמום, מתוך תסכול, רק לא אכילה, לשם אכילה...


המשותף לכל בני האדם, הוא, הרצון להיות מאושרים... אי אפשר להיות מאושרים כשאין איזון בין גוף לנשמה! הריצה האובססיבית אחר סיפוקים מידיים וחומר, אינה יכולה להזין את הנשמה. כשהאיזון מופר, אנו חולים יותר, מדוכאים יותר, חסרי סיפוק ושמחת חיים. אם אדם רוצה להיות מאושר יותר, עליו להיכנס פנימה, לצלול אל השקט שבפנים, להתחבר למקור, ולהוציא אותו החוצה לתוך חיי היומיום.

כדי למצוא את האיזון, עלינו לעצור את המרוץ, ולקחת פרקי זמן לרגיעה,  עבור הנשמה.
חשוב להקפיד על חופשה אמיתית. כזו המנותקת  מעיתון, חדשות, וטלפונים.
חשוב לעשות פסק זמן, לשעה ביום, כדי לתת למוח לנוח. גם בזמן רגיעה נגלה שקשה להשקיט את הרעש הפנימי. המוח ממשיך לעבוד. קשה לדומם מנועים! על מנת לעצור את הפטפטת במוח, כדאי להשתמש במדיטציה. מדיטציה היא בעצם שקיעה לתוך שקט פנימי, המושג תוך כדי ריכוז בחפץ, מחשבה, או במנטרה (מילה או משפט שחוזרים עליו שוב ושוב ).

כשאנחנו עוצמים עיניים, אנחנו רואים הכל, כשהעיניים פקוחות, אנו רואים רק מציאות צרה...

אל התובנות הגדולות ביותר מגיע אדם, כשהוא שוקע בשקט הפנימי. תוך כדי, עליו לשאול את עצמו שאלות, ולרשום. מתי הרגשתי באמת מאושר? עם מי הרגשתי מאושר? למה אני קם לעבודה? מה אני אוהב בעבודה שלי? באיזו עיר אני חי?  בהמשך עליו לנסות לחזור, אל אותם דברים טובים, שעשו אותו מאושר. לשחרר מתוך חייו  את שאינו משרת אותו יותר. דברים שעבר זמנם. ליצור שינוי!

צעירים רבים נוהרים למזרח הרחוק, בחיפוש אחרי משהו אחר, שונה. משהו שחסר. חיפוש אחר תשובות. התשובות נמצאות בבית, בפנים, אצל כל אחד ואחת. כדי למצוא אותן, עלינו לצלול פנימה.... להתחבר שוב אל המקור.
"והנפש לא תימלא"