החיוך, הוא בעצם, כלי תקשורת פשוט, אך ראשון במעלה. הוא מחבר בין אנשים, גם כשאין ביניהם שום קשר אחר. הוא מפיג מבוכה, הוא חוצה גבולות, ומשמש אף במקום, בו אנשים אינם מדברים באותה שפה. כשאין לנו שפה משותפת, החיוך בעצם מחבר בינינו, כי נשמותינו גזורות מאותו מקור. כשאדם מחייך, הוא משדר משהו טוב, ללא צורך במילים. כשאנחנו פוגשים בתינוק, או ילד קטן, יש לנו נטייה טבעית לחייך, כי תינוק מבין את החיוך, גם אם לא מבין שום דבר אחר...

האם ניסיתם פעם "לפתוח דלתות" בעזרת חיוך??? בראיון עבודה, בעסקים, בזוגיות? החיוך יוצר מן שותפות, בין אנשים. אין לו אח ורע. הוא יוצר ברגע, תחושה של קירבה. התקשורת בהמשך, תהייה טובה יותר,ותשרת טוב יותר את האינטרסים של שני הצדדים.

האם יצא לכם פעם לעמוד מול חיוך של ילד שהמיס את ליבכם, עד שהתקשיתם לכעוס עליו, גם כשהכעס היה מתבקש? באותה צורה בדיוק החיוך משרת את כולנו. לאנשים קשה לעמוד בפני חיוך, כשהוא בא מעומק הלב. גם אם כועסים עלינו, כשאנו מחייכים, אנו גורמים לאדם מולנו להתרכך, ולסלוח לנו  בקלות. חיוך, מוציא את הרוח מהמפרשים, ומפייס ללא מילים את הכועס. אם כולנו היינו משתמשים בחיוך לעיתים קרובות יותר,  העולם כולו ניראה היה אחרת. במקום לנהוג כך, אנו מרבים מידיי, לכעוס, להחמיץ פנים.

יש אנשים, שמטבעם הם אינם חייכנים. קשה להם. הם מרגישים מלאכותיים... ובכן, אין נשמה שמטבעה אינה חייכנית... טבעה של נשמה, להיות שרויה בשמחה תמיד!!!  כמו תכונות אחרות, גם חיוך הוא תכונה נרכשת.  על חיוך ניתן להתאמן!  לפני כן, אדם צריך להבין את חשיבותו של החיוך, וכמובן הוא צריך לרצות לחייך! תופתעו איזה שינוי ענק יתחולל בחייכם...


קום בבוקר, ותחליט שהולך להיות לך יום מדהים. עמוד מול המראה, וחייך  אל עצמך, במשך שתי דקות. כל פעם כשאתה מול מראה, חייך אל הדמות שנשקפת אילייך ממנה. יצאת לרחוב, אתה פוגש בדרכך אנשים אקראיים, נסה לברך אותם בבוקר טוב כשחיוך מתוח על שפתייך, צפה בתגובה שלהם... הגעת למקום עבודתך, ברך את הנוכחים עם חיוך רחב. כשתחזור על הפעולה, באופן יזום, מידיי יום, תגלה איזה שינוי נהדר יתחולל בחייך. איזו השפעה נהדרת, יהיה לחיוך, על האנשים סביבך, ועל מערכות היחסים שלך.  החיוך בדרך פלא ימשוך אנשים נחמדים לתוך חייך. ובכלל ימשוך לחייך, הזדמנויות נהדרות...! כל שעליך לעשות, להיות מודע, ולנסות!!!

נעים לעבוד עם בני אדם חייכנים. למלא בשמחה אחר הוראות של מנהל חייכן. במקום עבודה שבו הכל נעשה עם מילה טובה, מלווה בחיוך, התפוקה עולה.. אנשים מגיעים לעבודה עם יותר חשק. סביבת עבודה נעימה, עושה פלאים. אם תשימו לב, תבחינו, שאנשים חייכנים, מוקפים תמיד ביותר חברים. הסיבה, נעים לשהות במחיצתם. הם עושים טוב לכולם,ובכלל זה לעצמם. חיוך גורם לעולם להיות מקום שטוב יותר לחיות בו, אז בואו נעשה מאמץ ונחייך יותר!?!?

גם אלה, שהחיוך  מאולץ עבורם, אם הזמן, הוא יהפוך לדבר טבעי שבא בקלות. בהמשך לא תבינו איך יכולתם בלעדיו ?!   יש יום בו אתם קמים בבוקר, ובחוץ שמש, שמיים בהירים, והחיוך עולה על השפתיים בקלות.  בסוף היום השמש נעלמת. העולם הופך צבוע בשחור. השמש לא נעלמה, היא עדיין שם, גם אם  אינה נראית. זו לא סיבה להפסיק לחייך! מתוך החשכה, יפציע יום  חדש. תמיד מתוך השחור, עולה אור!!

אז אל תפסיקו לחייייייייייך!!!